Pages

Tuesday, October 12, 2010

Perasan dan Perasaan






Aku perasan yang aku alim
Perasaan aku berdetik....memang tak terbanding dengan yang lain 
Aku perasan yang aku bijak
Perasaan aku berkata....apa yang ku buat yang lain pasti tak dapat mengagak 
Aku perasan yang aku lawa
Perasaan aku berkira...orang lain pasti memandang dengan penuh kecewa
Aku perasan yang aku kaya
Perasaan aku berbunga....pasti yang melihat dengki tak terhingga

Perasan aku semakin menjadi-jadi
Perasaan orang lain apa aku peduli
Perasan aku menjadikan diriku megah
Perasaan orang lain meluat tengok dan menyampah
Perasan aku tak boleh nak dibendung lagi
Punyalah perasan sampai tak sedar diri
Perasaan yang lain bila tengok punyalah geli
Memikirkan bilalah nak bertaubat dan insaf diri

Dunia.....dunia.....penuh dengan perasan sehingga tak pedulikan perasaan
Ingat....ingat.....akhirat


"Kalau tak perasan langsung pun susah juga......kan, nanti dikatakan tiada perasaan"

4 comments:

ahmad humairi said...

salam,

layan je perasaan tu...
cuma jangan dizahirkan.

secangkir madu merah said...

biar ditimpa perasan jgan ditimpa perasaan...haru..

abgreds said...

assalamualaikum wbt cikgu..
tak perasan pulak ada bakat menulis. dah tulis baru perasan. kan cikgu?

ruby said...

hargailah ia krna kita masih laie ada sikap perasan..huhu..

Blog Widget by LinkWithin

E-kad & Award dari teman

Salam Ramadhan
AlongArman